Maja Włodarczyk
Senior Copywriter
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest ważne, ponieważ wpływa na natężenie ruchu w witrynie. Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym większe masz szanse na sprzedaż swoich produktów lub usług. Podczas wyszukiwania większość ludzi nie idzie dalej niż pierwsza strona Google. Dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja marka znalazła się w jednym z tych 10 wyników właśnie na tej pierwszej stronie.
Aby Twoja witryna pojawiała się na szczycie wyników wyszukiwania, musisz poświęcić trochę czasu i wysiłku na pozycjonowanie i optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek (lub zlecić to firmie zajmującej się digital marketingiem).
Najpierw omówmy szczegółowo, czym właściwie jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach i jaka jest różnica w SEO.
Co to jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach?
Pozycjonowanie to sztuka maksymalizowania pozycji w wyszukiwarce dla poszczególnych stron internetowych. Mówiąc o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, zwykle myślimy o Google, jednak możemy również zajmować się pozycjonowaniem na Yahoo lub Bing.
Uzyskanie dobrej pozycji w wyszukiwaniu można osiągnąć za pomocą SEO. Jest to sztuka optymalizacji strony internetowej, aby zajmowała jak najwyższą pozycję w Google (lub innych wyszukiwarkach).
Staje się to coraz ważniejsze, gdy próbuje się poprawić pozycję konkurencyjną wśród młodszej grupy demograficznej. Ta grupa demograficzna jest bardziej zorientowana na sieć, więc wyszukiwarki i media społecznościowe są dla nich szczególnie ważne.
Jaka jest różnica w SEO?
Mówiąc o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach i SEO, różnica jest niewielka, a oba terminy nawiązują do tego samego. Organizacja wyszukiwarki odnosi się do optymalizacji pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest bardziej skoncentrowane na pozycjonowaniu marki w wyszukiwarkach.
Będziesz potrzebował pozycjonowania w wyszukiwarkach dla wyników organicznych lub PPC, aby zrobić to dla wyników płatnych. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach ma wiele ruchomych części, ale zdecydowanie najważniejszym elementem jest treść. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna miała dobrą pozycję w rankingu, musisz upewnić się, że jej zawartość jest interesująca, przydatna i trafna. Musi być też zoptymalizowana pod kątem widoczności w wyszukiwarkach przy pomocy słów kluczowych.
Co to jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach?
Pozycjonowanie to sztuka maksymalizowania pozycji w wyszukiwarce dla poszczególnych stron internetowych. Mówiąc o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, zwykle myślimy o Google, jednak możemy również zajmować się pozycjonowaniem na Yahoo lub Bing.
Uzyskanie dobrej pozycji w wyszukiwaniu można osiągnąć za pomocą SEO. Jest to sztuka optymalizacji strony internetowej, aby zajmowała jak najwyższą pozycję w Google (lub innych wyszukiwarkach).
Staje się to coraz ważniejsze, gdy próbuje się poprawić pozycję konkurencyjną wśród młodszej grupy demograficznej. Ta grupa demograficzna jest bardziej zorientowana na sieć, więc wyszukiwarki i media społecznościowe są dla nich szczególnie ważne.
Jak treść wpływa na SEO?
Aby zrozumieć, jak treść wpływa na SEO, należy najpierw mieć podstawową wiedzę na temat działania wyszukiwarek. Google i inne wyszukiwarki chcą udostępniać swoim użytkownikom jak najlepsze informacje. Dzięki temu użytkownicy mają dobre wrażenia z ich użytkowania.
Jeśli pierwszy wynik wyszukiwania prowadzi do witryny, która jest spamerska lub pełna fałszywych informacji, użytkownik nie będzie miał dobrego doświadczenia i może zaprzestać korzystania z tej wyszukiwarki. Dlatego Google umieszcza te strony, które są wiarygodne, godne zaufania i przydatne, wyżej niż inne.
To, jakie treści masz w swojej witrynie, ma duży wpływ na to, czy ludzie uznają ją za przydatną i godną zaufania. Treść powinna być oryginalna, dokładna i wciągająca. Powinna być sposobem na dostarczenie użytkownikom informacji, których szukają lub pomóc w realizacji ich celów, takich jak dokonanie zakupu lub określenie lokalizacji.
SEO i słowa kluczowe
Oprócz tego, że jest dobrze napisana, wolna od błędów gramatycznych i użyteczna, treść powinna być również łatwa do odczytania dla wyszukiwarek. Tutaj do gry wkracza optymalizacja słów kluczowych. Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, których ludzie najczęściej używają podczas wyszukiwania w Google.
Głównie chodzi o to, aby frazy lub słowa, których szukają ludzie, pojawiały się w Twojej witrynie, wtedy Google znajdzie ją jako dobrze dopasowaną. (Nie oznacza to jednak, że słowa kluczowe powinny być mocno upchane w treści. Ta taktyka SEO jest przestarzała i zwykle przynosi więcej szkody niż pożytku).
Dlaczego pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest ważne?
Wdrożenie doskonałej strategii pozycjonowania jest podstawą każdej obecności w Internecie. Bycie jak najwyższą pozycją w wyszukiwarkach wymaga zarówno poświęcenia, jak i dbałości o szczegóły, dlatego tak ważne jest, aby zgłosić się o pomoc do eksperta.
A jeśli nadal nie jesteś przekonany o znaczeniu pozycjonowania w wyszukiwarkach, poniżej napisaliśmy dlaczego świetna strategia SEO jest niezbędna dla każdej marki.
Zwiększa widoczność
Poświęć chwilę, aby się nad tym zastanowić: udaje Ci się pozycjonować witrynę pod kątem określonego słowa kluczowego, które generuje 500 000 odwiedzin miesięcznie. Ponadto pierwszy wynik wyszukiwania ujawniony w wyszukiwarce uzyskuje do 20% kliknięć, co z kolei prowadzi do 100 000 organicznych użytkowników miesięcznie.
W ten sposób dobre pozycjonowanie może przekierować ruch do Twojej witryny bez dodatkowych kosztów, tylko wtedy, gdy pozycjonowanie jest poprawnie wykonane.
To inwestycja długoterminowa
Prawidłowa strategia SEO to inwestycja długoterminowa. Prawdą jest, że pozycjonowanie strony internetowej wiąże się z kosztami początkowymi. Jeśli jednak uda Ci się zająć wysokie miejsce na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce, otrzymasz wyjątkową ilość wysokiej jakości ruchu, bez dodatkowych kosztów.
Załóżmy, że 1 na 100 odwiedzających kończy zakup w Twojej witrynie. Każdy klient dodaje do Twojej firmy wartość 100 zł, co przyniesie miesięczny dochód w wysokości 100 000 zł. W rzeczywistości możesz znacznie zwiększyć ogólny miesięczny dochód, zajmując wysokie miejsce w przypadku kilku ważnych słów kluczowych.
Tworzy wiarygodny i niezawodny wizerunek Twojej marki
Autorytet i trafność to dwa najważniejsze czynniki związane z SEO. Oznacza to, że gdy Twoja witryna zostanie umieszczona w pierwszych wynikach wyszukiwania, odwiedzający automatycznie pomyślą, że zawiera ona informacje, których szukali. Wysoka pozycja w wyszukiwanym haśle oznacza również to, że inni klienci lub odwiedzający uznali tę konkretną witrynę za pomocną.
Oprócz budowania zaufania, SEO może również zwiększyć Twój wpływ na media społecznościowe. Dzieje się tak, ponieważ linki mogą być redystrybuowane w sieciach społecznościowych i wykorzystywać treści, z których korzystałeś w ramach ogólnej strategii.
Dobra strategia powinna być ciągle modyfikowana. Google często zmienia swój algorytm, a trendy i wyszukiwania również się zmieniają. Pozwala to firmie na ciągłe analizowanie, pomiary i optymalizację, których jedynym celem jest uzyskanie jak najlepszych wyników i skorygowanie wszelkich szczegółów w ramach strategii.
Wniosek
Bogata treść jest bardzo skuteczna w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Ważne jest, aby nie zapominać o innych czynnikach, takich jak wysokiej jakości linki zwrotne i doskonałe wrażenia na urządzeniach mobilnych. Dobra treść to tylko jeden z wielu czynników, które odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu w Google. Pamiętaj, efektywna i skuteczna kampania SEO pozytywnie wpłynie na Twoje pozycjonowanie.
Usługi pozycjonowania w wyszukiwarkach
Usługi pozycjonowania w wyszukiwarkach odnoszą się do strategii marketingowej, która podkreśla markę w określonej niszy. Ponadto składa się z zespołu technik, które mają na celu poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Konieczna jest zarówno optymalizacja, jak i pozycjonowanie podstawowych wyszukiwarek. Każda firma, która chce zwiększyć popularność i widoczność marki w sieci, powinna się na tym skupić.
Najlepszym sposobem na zapewnienie wysokiej jakości treści jest zatrudnienie eksperta, który wykona tę pracę. Zadzwoń do nas już dziś lub wypełnij formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej, aby umówić się na konsultację.